SUPPORT

Har du stött på problem?

Här kan du få hjälp att hitta svar på dina frågor, få tillgång till material, anmäla avvikelse eller ta direkt kontakt med oss för ytterligare support. Vi besvarar ditt ärende inom 48 timmar helgfri vardag. Kika gärna i vår FAQ nedan innan du hör av dig.

Lycka till!

Återvinning

Var kan jag hitta sorteringsguiden?

Det är inte alltid lätt att veta hur allt avfall ska sorteras. Nedan har du vår sorteringsguide som hjälp.

Sorteringsguide

Var hittar jag era tillstånd?

För den verksamhet vi utför räknas vi som C-verksamhet enligt Miljöbalken. Detta gör att vi är anmälningsskyldiga för att mellanlagra farligt och övrigt avfall över en viss mängd. Vill du som kund se våra tillstånd hittar du dem när du loggar in på vår kundportal.

Ekonomi

Var hittar jag mitt kundnummer?

Ditt kundnummer kan du hitta längst upp till vänster på din faktura. 

Jag har betalat min faktura två gånger, vad skall jag göra?

Vänligen mejla faktura@logistikbolaget.se och ange fakturanummer och/eller kundnr och vilket BG-nr ni vill ha återbetalningen till så löser vi det inom kort.  

 

Om ni hellre vill att vi matchar betalningen mot en annan obetald faktura ber vi er meddela oss det, skriv gärna fakturanummer. 

Vi får flera fakturor varje månad, går det att slå samman dessa till en enda faktura?

I vissa fall går det att lösa. Eventuella Avtalsfakturor för fasta avgifter faktureras månadsvis i förskott och måste skickas separat. Meddela oss på faktura@logistikbolaget.se om ni önskar minimera antalet fakturor så kan vi se över detta. Skriv gärna fakturanummer och/eller kundnr i meddelandet.

Vi har blivit debiterade för en hämtning som inte har genomförts, hur kommer det sig?

Givetvis skall ni inte bli debiterade för ej utfört arbete, vi fakturerar endast utförda hämtningar. Vänligen mejla faktura@logistikbolaget.se ange fakturanummer och/eller kundnr samt vilka datum det gäller så undersöker vi det och återkopplar inom kort

Vi fick en påminnelse utan att ha mottagit originalfaktura, Varför det?

Vi skickar de flesta fakturor som PDF via epost eller elektroniskt.  

Kontrollera att inte fakturan har fastnat i spamfilter för epost som skickas från faktura-no-reply@fortnox.se eller att fakturan har nekats av er e-fakturaoperatör. Vänligen skicka oss korrekta faktureringsuppgifter, vilket kundnr det gäller samt även eventuella märkningar och referenser som ska finnas med.

Vi har fått en kreditfaktura, hur regleras den?

Vi matchar krediteringen mot fakturan alternativt en annan utestående faktura.

 

Om ni hellre vill få beloppet utbetald vänligen mejla faktura@logistikbolaget.se med information om fakturanummer och/eller kundnr och vilket BG-nr ni vill ha återbetalningen tillsker utbetalning inom kort. 

Vi har bytt organisationsnummer, adress, företagsnamn, referens eller andra kunduppgifter. Hur ska vi gå till väga?

Vänligen mejla faktura@logistikbolaget.se med information om kundnr och alla förändringar så uppdaterar vi kundregistret därefter.

Kan ni e-posta fakturor i PDF-format till oss?

Absolut, meddela oss vilken e-fakturaadress som gäller genom att skicka det till faktura@logistikbolaget.se ange ert kundnr.

Kan ni skicka fakturor elektroniskt till oss?

Absolut, meddela oss på faktura@logistikbolaget.se ange kundnr , e-fakturaoperatör samt eventuellt GLN-nummer.

Vi har flera kostnadsställen, kontor eller butiker. Kan ni specificera fakturorna?

Ja det går bra, meddela oss på faktura@logistikbolaget.se med information om kundnr och de märkningar/referenser ni önskar få med.

Jag har betalat fakturan men ändå fått en påminnelse, vad beror det på?

Kontrollera att ni på betalningen har angett rätt OCR/Fakturanummer, att ni betalat rätt belopp och att ni betalat till rätt BG. Om uppgifterna inte stämmer överens med fakturan kan det vara så att vi inte kunnat matcha betalningen mot rätt faktura. 

 

Tänk på att eventuell påminnelseavgift och ränta för försenad betalning även behöver regleras. 

 

Vänligen mejla faktura@logistikbolaget.se ange fakturanummer och/eller kundnr samt betalningsspecifikation från banken. Vi undersöker och återkopplar. 

Kundportalen

Hur gör jag om jag har glömt mitt lösenord till kundportalen?

Gå in på och klicka på länken "Glömt lösenord?" vid inloggningsrutan under "logga in på kundportalen" eller klicka här.

Kontakta oss

Fyll i formuläret nedan för att komma i kontakt med oss. Tänk på att e-postadressen måste vara giltigt för att erhålla svar från oss.

Kontakt

Huvudkontor

Logistikbolaget i Sverige AB
Vasagatan 28
111 20 Stockholm

Stationer i Stockholm

Målargatan
Målargatan 4
111 22 Stockholm

Mästerfaret
Mellangatan Mästerfaret Kaj 3
111 44 Stockholm

Cityrum

Jericho
Lästmakargatan 23
111 44 Stockholm

World Trade Center
Kungsbron 1 / Terminalslingan
111 64 Stockholm

Stationer i Malmö

Emporia
Hyllie Stationsväg 22
215 32 Malmö

Ärenden rörande godshantering:

Ärenden rörande avfallshantering:

Ärenden rörande bokning av specialleveranser:

Logga in på Kundsidorna